Bokrecensioner, Cora och Nöjesguiden

Nu var det längesedan något skedde här på bloggen. Jag har börjat jobba mer och har inte lika mycket tid att lägga på museibesök och andra utflykter. Tråkigt för mig och bloggen men roligare för plånboken. Lite saker har iaf hänt sedan sist.

Två bokrecensioner finns på Kulturbloggen, den senaste publicerad idag. Två väldigt bra, väldigt olika böcker som jag starkt rekommenderar båda två, främst kanske Fiskarmännen; tänker på den nästan dagligen!

9789170378911-200x300 http://kulturbloggen.com/?p=109202 

bigOriginalhttp://kulturbloggen.com/?p=109718

Sedan väntar jag på att min text om Martha Coopers utställning på Fullersta gård ska komma upp på Coras hemsida. Yvonne som driver Cora är ju i stort sett ensam med att ro iland hela alltet så förstår om det tar lite tid. Min text om Gerda Wegener  publicerades i den tryckta upplagan av senaste Cora och det var verkligen roligt att se texten i tryck och framför allt roligt att Gerdas konst fick pryda framsidan av magasinet!

Skärmklipp 2017-06-05 16.47.53Skärmklipp 2017-06-05 16.47.41Skärmklipp 2017-06-05 16.47.24

I nästa nummer av Nöjesguiden kommer en intervju som jag gjort med Johanna Hedenberg som översatt de väldigt populära böckerna av Elena Ferrantes som kallas Neapelkvartetten bland annat innehållandes Min fantastiska vännina ( som jag läser just nu). Under sensommaren/hösten kommer jag antagligen att göra praktik på Nöjesguiden här i Stockholm vilket känns väldigt spännande och förhoppningsvis väldigt lärorikt!

 

One thought on “Bokrecensioner, Cora och Nöjesguiden

Leave a Reply

